Dobry serwis kawowy - połowa sukcesu w organizacji konferencji

Dobry serwis kawowy - połowa sukcesu w organizacji konferencji

Kawa stanowi niezwykle popularny napój także i w Polsce. Większość z nas wręcz nie wyobraża sobie dnia bez niej nie tylko ze względu na jej fantastyczny smak i aromat, który poprawia nastrój, ale także na dość dużą zawartość orzeźwiającej i pobudzającej umysł kofeiny, która wpływa także istotnie na poprawę koncentracji. Filiżanka kawy to dla organizmu także kolejna dawka potrzebnych płynów. Jak więc widać, nic dziwnego, iż usługi cateringowe związane z serwisem kawowym są tak popularną i potrzebną opcją w kontekście między innymi konferencji.

Dzięki filiżance dobrej kawy (najlepiej z ciasteczkiem) uczestnicy konferencji będą mogli orzeźwić się nieco i posilić w czasie przerwy. Warto dodać, iż bez możliwości udania się na kawową przerwę, rozkojarzenie u dużej części osób mogłoby być tym większe, iż większość z nas jest przyzwyczajona do codziennego spożywania tego napoju. Jeśli chodzi o serwis kawowy, to równie istotne są także kwestie organizacyjne dotyczące m.in. pór i długości trwania przerw kawowych w trakcie konferencji. Dzięki 2-3 nieco dłuższym przerwom (trwającym 15-30 minut) w porze rannej i późniejszej możemy nie tylko spokojnie i bez nerwów dopić napój, ale także trochę zrelaksować się i nawiązać kontakt oraz ciekawą, twórczą rozmowę z pozostałymi uczestnikami, dzięki której będziemy mogli porozmawiać o aspektach związanych z wykładami.

Dobry serwis kawowy, czyli jaki?

Dobry serwis kawowy to nie tylko świetna, wysokiej jakości kawa pod dostatkiem (w ilości wynoszącej średnio 300 ml kawy na osobę) i doskonała organizacja, ale także zaopatrzenie w inne napoje takie jak herbata, soki, woda i inne napoje bezalkoholowe. Dokładna ilość poszczególnych napojów powinna być jednak ustalona w oparciu o analizę ilości osób, warunków pogodowych, liczby przerw kawowych, intensywności i długości trwania danej konferencji, jak również wieku uczestników (obecnie bowiem młodsi ludzie chętniej sięgają po inne napoje niż kawa), a także ich narodowości (np. Fini, Włosi czy Amerykanie piją statystycznie więcej kawy niż Polacy, za to Brytyjczycy chętniej niż osoby innych narodowości sięgają po herbatę). Równie ważnym kryterium do przeanalizowania będzie tutaj także profesja uczestników konferencji, która także może rzutować na ilość wypijanej kawy (np. naukowcy, pisarze czy dziennikarze to najwięksi miłośnicy kawy).